Barghest

Występowanie: barghesty są upiorami i przybywają z
zaświatów tylko wówczas,
gdy zostaną przyzwane.
Odporność: są nieulękłe i nie można ich zatruć,
przybywają z zaświatów
przyoblekają się w ciała, więc można je ogłuszyć i zadać
ból, choć są dość odporne
również na bodźcie.
Podatność: są podatne na srebro i bardzo podatne na
próby powalenia, przeciw
barghestom najskuteczniejszy jest Styl Szybki, walcząc z
hordą barghestów,
najbardziej doświadczeni wiedźmini wykorzystują Styl
Grupowy.
Taktyka: starają się osaczyć przeciwnika watahą -
tam gdzie pojawia się jeden
barghest, można spodziewać się następnych.
Alchemia: kły bestii, ektoplazma, pył śmierci.
Inne: ludzie powiadają, że barghesty są zjawami,
które przybierają postać
upiornych psów i prześladują żywych. Według niektórych
podań potwory stanowią
forpocztę Dzikiego Gonu. Inne legendy mówią, że pojawiają
się jako dopust bogów
i są wcieloną zemstą. Wszystkie opowieści zgadzają się co
do jednego - barghesty
są bezlitosne dla żywych.
Bloedzuiger

Występowanie: na bagnach i moczarach.
Odporność: niewrażliwe na truciznę, niewielka
odporność na ogłuszenie.
Podatność: wrażliwe na srebro i ogień, przeciw
bloedzuigerom najskuteczniejszy
jest Styl Silny, doświadczeni wiedźmini ostrzegają przed
korzystaniem ze Stylu
Grupowego w walce z wieloma bloedzuigerami.
Taktyka: umierający bloedzuiger eksploduje
oblewając przeciwnika kwasem,
sprawny wiedźmin jest w stanie zabić potwora i uskoczyć
przed eksplozją.
Alchemia: limfa abominacji, kryształki Albara, krew
bloedzuigera
Inne: Bloedzuiger, groteskowy stwór z bagien, budzi
przerażenie wśród wieśniaków,
ponieważ oblewa rany żywych jeszcze ofiar sokami
trawiennymi, a potem wysysa na
wpół przetrawione wnętrzności.
Ghul

Występowanie: ghule spotyka się na pobojowiskach,
cmentarzyskach i
opuszczonych kryptach.
Odporność: ghule są odporne na zwykłe trucizny.
Podatność: wrażliwe na srebro i olej przeciw trupojadom,
przeciw ghulom
najskuteczniejszy jest Styl Silny
Upiorny Pies (Bestia)

Występowanie: może pojawić się wszędzie, gdzie żyją ludzie niegodziwi.
Odporność: odporny na większość efektów, jest istotą cielesną, więc można
próbować go powalić lub ogłuszyć ale jest to trudne.
Podatność: można go zranić stalowym mieczem, przeciw Upiornemu Psu
najskuteczniejszy jest Styl Szybki.
Taktyka: potrafi przywołać barghesty, więzi przeciwnika w kręgu ognia i
rozszarpuje go.
Alchemia: ślad z zaświatów
Inne: Upiorny Pies, zwany Bestią, jest istotą z zaświatów - upiorem,
który przybiera
postać potwornego ogara i gdy raz znajdzie trop ofiary, nigdy z niego nie
schodzi.
Wieśniacy wierzą, że Upiorny Pies to wcielona zemsta bogów, którzy zsyłają karę
za
niegodziwości.
Graveir

Występowanie: pojawiają się wszędzie tam gdzie znajdą pożywienie - czyli
padlinę, najlepiej ludzie zwłoki.
Odporność: są niewrażliwe na zwykłe trucizny, grupa skóra i sploty mięśni
chronią
je przed ciosami
Podatność: wrażliwe na srebro i olej przeciw trupojadom, w walce z
graveirami
najskuteczniejszy jest Styl Silny.
Taktyka: próbują powalić ofiarę o pożreć ją żywcem.
Alchemia: trupi jad, biały ocet, kość graveira.
Inne: Po wojnie z Nilfgaardem graveiry stały się prawdziwą plagą. Niegdyś
potwora
tego znali wyłącznie specjaliści, profesjonalni zabójcy bestii, a zwykli ludzie
nie
potrafili go nazwa lub mylili graveira z ghulem. Dzisiaj każde dziecko
bezbłędnie
opisuje graveira, a ludzie mieszkający w pobliżu pobojowisk i nekropoli
uzupełniają
ten opis opowieściami o straszliwych morderstwach, których dopuszczają się ci
bezwzględni trupożercy.
Utopiec

Występowanie: utopce są stworzeniami nocnymi,
pojawiają się na brzegach stawów,
jezior oraz rzek.
Odporność: dość odporne na krwawienie, niewrażliwe
na ból, oślepienie, zatrucie,
ogłuszenie i Znak Axii.
Podatność: bardzo wrażliwe na srebro i podatne na
próby powalenia, przeciw
utopcom najskuteczniejszy jest Styl Szybki, walcząc z
hordą utopców, najbardziej
doświadczenie wiedźmini wykorzystują Styl Grupowy.
Taktyka: zazwyczaj atakują w dużej grupie,
wykorzystując przewagę liczebną.
Alchemia: trupi jad, kwas Ginatzy, tkanka mózgowa.
Inne: Utopce są niegodziwcami, którzy skończyli
swoje podłe życie w wodzie.
Utopieni żywcem lub wrzuceni w głębiny po śmierci,
przemieniają się w mściwe
stworzenia czatując na mieszkańców nabrzeżnych osad.
|