Menu

Strona Główna


Nowości


Forum


Redakcja

Kontakt

     Wiedźmin

O Grze


Postacie


Walka


Przedmioty


Glosariusz


Bestiariusz


Alchemia


Miejsca

Hazard

     Galeria

Tapety


Plakaty


Szkice


Screenshoty


Zdjęcia

Rendery

     Pliki

Ścieżka Dźwiękowa


Wideo


Animacje


Skiny do Winamp


Inne


     Bestiariusz

 

 

Barghest

Występowanie: barghesty są upiorami i przybywają z zaświatów tylko wówczas,

gdy zostaną przyzwane.

Odporność: są nieulękłe i nie można ich zatruć, przybywają z zaświatów

przyoblekają się w ciała, więc można je ogłuszyć i zadać ból, choć są dość odporne

również na bodźcie.

Podatność: są podatne na srebro i bardzo podatne na próby powalenia, przeciw

barghestom najskuteczniejszy jest Styl Szybki, walcząc z hordą barghestów,

najbardziej doświadczeni wiedźmini wykorzystują Styl Grupowy.

Taktyka: starają się osaczyć przeciwnika watahą - tam gdzie pojawia się jeden

barghest, można spodziewać się następnych.

Alchemia: kły bestii, ektoplazma, pył śmierci.

 

Inne: ludzie powiadają, że barghesty są zjawami, które przybierają postać

upiornych psów i prześladują żywych. Według niektórych podań potwory stanowią

forpocztę Dzikiego Gonu. Inne legendy mówią, że pojawiają się jako dopust bogów

i są wcieloną zemstą. Wszystkie opowieści zgadzają się co do jednego - barghesty

są bezlitosne dla żywych.

 

Bloedzuiger

Występowanie: na bagnach i moczarach.

Odporność: niewrażliwe na truciznę, niewielka odporność na ogłuszenie.

Podatność: wrażliwe na srebro i ogień, przeciw bloedzuigerom najskuteczniejszy

jest Styl Silny, doświadczeni wiedźmini ostrzegają przed korzystaniem ze Stylu

Grupowego w walce z wieloma bloedzuigerami.

Taktyka: umierający bloedzuiger eksploduje oblewając przeciwnika kwasem,

sprawny wiedźmin jest w stanie zabić potwora i uskoczyć przed eksplozją.

Alchemia: limfa abominacji, kryształki Albara, krew bloedzuigera

 

Inne: Bloedzuiger, groteskowy stwór z bagien, budzi przerażenie wśród wieśniaków,

ponieważ oblewa rany żywych jeszcze ofiar sokami trawiennymi, a potem wysysa na

wpół przetrawione wnętrzności.

 

Ghul

Występowanie: ghule spotyka się na pobojowiskach, cmentarzyskach i

opuszczonych kryptach.

Odporność: ghule są odporne na zwykłe trucizny.

Podatność: wrażliwe na srebro i olej przeciw trupojadom, przeciw ghulom

najskuteczniejszy jest Styl Silny

 

 

Upiorny Pies (Bestia)

Występowanie: może pojawić się wszędzie, gdzie żyją ludzie niegodziwi.

Odporność: odporny na większość efektów, jest istotą cielesną, więc można

próbować go powalić lub ogłuszyć ale jest to trudne.

Podatność: można go zranić stalowym mieczem, przeciw Upiornemu Psu

najskuteczniejszy jest Styl Szybki.

Taktyka: potrafi przywołać barghesty, więzi przeciwnika w kręgu ognia i

rozszarpuje go.

Alchemia: ślad z zaświatów

 

Inne: Upiorny Pies, zwany Bestią, jest istotą z zaświatów - upiorem, który przybiera

postać potwornego ogara i gdy raz znajdzie trop ofiary, nigdy z niego nie schodzi.

Wieśniacy wierzą, że Upiorny Pies to wcielona zemsta bogów, którzy zsyłają karę za

niegodziwości.

 

Graveir

Występowanie: pojawiają się wszędzie tam gdzie znajdą pożywienie - czyli

padlinę, najlepiej ludzie zwłoki.

Odporność: są niewrażliwe na zwykłe trucizny, grupa skóra i sploty mięśni chronią

je przed ciosami

Podatność: wrażliwe na srebro i olej przeciw trupojadom, w walce z graveirami

najskuteczniejszy jest Styl Silny.

Taktyka: próbują powalić ofiarę o pożreć ją żywcem.

Alchemia: trupi jad, biały ocet, kość graveira.

 

Inne: Po wojnie z Nilfgaardem graveiry stały się prawdziwą plagą. Niegdyś potwora

tego znali wyłącznie specjaliści, profesjonalni zabójcy bestii, a zwykli ludzie nie

potrafili go nazwa lub mylili graveira z ghulem. Dzisiaj każde dziecko bezbłędnie

opisuje graveira, a ludzie mieszkający w pobliżu pobojowisk i nekropoli uzupełniają

ten opis opowieściami o straszliwych morderstwach, których dopuszczają się ci

bezwzględni trupożercy.

 

Utopiec

Występowanie: utopce są stworzeniami nocnymi, pojawiają się na brzegach stawów,

jezior oraz rzek.

Odporność: dość odporne na krwawienie, niewrażliwe na ból, oślepienie, zatrucie,

ogłuszenie i Znak Axii.

Podatność: bardzo wrażliwe na srebro i podatne na próby powalenia, przeciw

utopcom najskuteczniejszy jest Styl Szybki, walcząc z hordą utopców, najbardziej

doświadczenie wiedźmini wykorzystują Styl Grupowy.

Taktyka: zazwyczaj atakują w dużej grupie, wykorzystując przewagę liczebną.

Alchemia: trupi jad, kwas Ginatzy, tkanka mózgowa.

 

Inne: Utopce są niegodziwcami, którzy skończyli swoje podłe życie w wodzie.

Utopieni żywcem lub wrzuceni w głębiny po śmierci, przemieniają się w mściwe

stworzenia czatując na mieszkańców nabrzeżnych osad.

 

 


       Copyright ©  2007 Deminsion . Wszelkie Prawa Zastrzeżone.